NikeTalk › NikeTalk Forums › The Lounge › Sports & Training › 2015-2016 NBA Regular Season - MDA to HOU - All-NBA - Harden snubbed - Anthony Davis is broke
New Posts  All Forums:Forum Nav:

2015-2016 NBA Regular Season - MDA to HOU - All-NBA - Harden snubbed - Anthony Davis is broke - Page 1421  

post #42601 of 93193
Quote:
Originally Posted by DCAllAmerican View Post

What has Wall done in this international setting that makes you believe he would? That's not fact but opinion. nerd.gif

It is. If you believe Wall can't collapse international defense and find open players then you'd be right.
post #42602 of 93193
wall just needs to go into the tryouts and bust his *** and give them a reason not to cut him. he already said he will be the odd man out himself, but if he impresses the coaches, you never know...also him not being with nike doesnt help his cause
post #42603 of 93193
America is gonna win anyways regardless of who goes. It matters not what X player can do in an international setting. The average margin of victory is gonna be like 22 points.

San Antonio Spurs: MCMXCIX, MMIII, MMV, MMVII, MMXIV


I Never Cried When _____ Died, But I Definitely Will When Hov Does

San Antonio Spurs: MCMXCIX, MMIII, MMV, MMVII, MMXIV


I Never Cried When _____ Died, But I Definitely Will When Hov Does

post #42604 of 93193
Quote:
Originally Posted by DMan14 View Post

wall just needs to go into the tryouts and bust his *** and give them a reason not to cut him. he already said he will be the odd man out himself, but if he impresses the coaches, you never know...also him not being with nike doesnt help his cause

He wears Nike every game now. Adidas deal is over. Wearing LeBrons right now vs Portland. His new agent is LeBrons agent.
post #42605 of 93193
Quote:
Originally Posted by Antidope View Post

America is gonna win anyways regardless of who goes. It matters not what X player can do in an international setting. The average margin of victory is gonna be like 22 points.

 

It is true. In fact, the avg margin will be bigger than 22.

 

However, for the purpose of choosing a roster, what player x can do in an international setting matters. 

NEW JAMAL CRISTOPHER "i Yai Yai" available now.

 

https://soundcloud.com/jamalcristopher/i-yai-yai

NEW JAMAL CRISTOPHER "i Yai Yai" available now.

 

https://soundcloud.com/jamalcristopher/i-yai-yai

post #42606 of 93193
Quote:
Originally Posted by TEKtheMAESTRO View Post

Quote:
Originally Posted by The Collector View Post

Why do you need more scoring when you have more scoring then you know what to do with. Who here honestly believes team USA would have a scoring problem without Irving? Getting shooters wide open looks helps everyone else score. Why is that lost on the thread.
Quote:
Originally Posted by erupt107th View Post

Please leave Blake and Chris Paul off the team.
and this is why i said we dont NEED curry. scoring is currys biggest asset. its negated by the other 4 on the floor who are elite scorers as well. at this rate u pick the best players at the role. i would rather a cp3 and kyrie duo, than curry and one of them. cuz having curry surrounded by the USA team means curry cant take like 10 3pters a game. he has to distribute. and whats the point of having curry if he doesnt have the green light to shoot like he wants? id rather have cp3 average 15 assists and still get buckets when needed, than have a ball dominant pg on a team full of elite scorers.

Curry doesn't have to be ball dominant to be effective for that team. His shooting alone should make him a no brainier.
post #42607 of 93193
curry is also a great facilitator and spot up shooter
he doesnt need the ball in his hands. just him being on the floor would open things up even more. he could stand 40ft from the basket and you would need a defender on him closely

leaving the greatest player on earth off team usa laugh.gif
post #42608 of 93193
Can't wait to get my sneaker deal with Nike. Gonna be called the CJ-McFlys. Joints gonna be crack too. Not no Russ Westbrook looking kicks either. Like a Kobe and Penny Hybrid.
post #42609 of 93193
Quote:
Originally Posted by shoeking2102 View Post

Quote:
Originally Posted by Antidope View Post

America is gonna win anyways regardless of who goes. It matters not what X player can do in an international setting. The average margin of victory is gonna be like 22 points.

It is true. In fact, the avg margin will be bigger than 22.

However, for the purpose of choosing a roster, what player x can do in an international setting matters. 
Its probably gonna be like 30.
Idk if it really matters when they're going to run the table anyways. It makes for good conversation I guess.

San Antonio Spurs: MCMXCIX, MMIII, MMV, MMVII, MMXIV


I Never Cried When _____ Died, But I Definitely Will When Hov Does

San Antonio Spurs: MCMXCIX, MMIII, MMV, MMVII, MMXIV


I Never Cried When _____ Died, But I Definitely Will When Hov Does

post #42610 of 93193
Quote:
Originally Posted by Statis22 View Post


Curry doesn't have to be ball dominant to be effective for that team. His shooting alone should make him a no brainier.

its like u completely missed the part about there being 4 other elite scorers on the team. why do u need CURRY's shooting when his assist game aint on par of the other two? if you only gonna let the pg shoot a couple 3s and take open layups here and there, cp3, curry, and kyrie will score the same amount. curry is a SCORING pg. u need a pg who CAN score, but who's extremely good at creating plays or assisting. if u got harden,kd,lebron, and DMC on the floor with curry... why would u have curry chucking 3s? honestly?

PSN: TEKtheMAESTRO || Twitter: TEKtheMAESTRO || Everything: TEKtheMAESTRO

 

PSN: TEKtheMAESTRO || Twitter: TEKtheMAESTRO || Everything: TEKtheMAESTRO

 

post #42611 of 93193
Quote:
Originally Posted by Antidope View Post
 
Quote:
Originally Posted by shoeking2102 View Post
 
Quote:
Originally Posted by Antidope View Post

America is gonna win anyways regardless of who goes. It matters not what X player can do in an international setting. The average margin of victory is gonna be like 22 points.

It is true. In fact, the avg margin will be bigger than 22.

However, for the purpose of choosing a roster, what player x can do in an international setting matters. 
Its probably gonna be like 30.
Idk if it really matters when they're going to run the table anyways. It makes for good conversation I guess.


Personally I love these discussions

BROOKLYN BORN

BRONX RAISED

HARLEM EDUCATED

 

"Blue and orange everything, clearly what I'm repping

and the pressure that come with it like I'm wearing number 7"

BROOKLYN BORN

BRONX RAISED

HARLEM EDUCATED

 

"Blue and orange everything, clearly what I'm repping

and the pressure that come with it like I'm wearing number 7"

post #42612 of 93193
Why do you need Curry's shooting? The best shooter in the world?

Man what kind of question is that? laugh.gif
post #42613 of 93193
Quote:
Originally Posted by Antidope View Post


Its probably gonna be like 30.
Idk if it really matters when they're going to run the table anyways. It makes for good conversation I guess.

 

The latter is all this is for.

 

Like I said, if Wall was on the squad instead of any other guard we would blow teams away. 

NEW JAMAL CRISTOPHER "i Yai Yai" available now.

 

https://soundcloud.com/jamalcristopher/i-yai-yai

NEW JAMAL CRISTOPHER "i Yai Yai" available now.

 

https://soundcloud.com/jamalcristopher/i-yai-yai

post #42614 of 93193
Quote:
Originally Posted by Statis22 View Post

Why do you need Curry's shooting? The best shooter in the world?

Man what kind of question is that? laugh.gif

 

do u have an answer?

PSN: TEKtheMAESTRO || Twitter: TEKtheMAESTRO || Everything: TEKtheMAESTRO

 

PSN: TEKtheMAESTRO || Twitter: TEKtheMAESTRO || Everything: TEKtheMAESTRO

 

post #42615 of 93193
Quote:
Originally Posted by TEKtheMAESTRO View Post

Quote:
Originally Posted by Statis22 View Post

Why do you need Curry's shooting? The best shooter in the world?


Man what kind of question is that? laugh.gif

do u have an answer?

curry needed? no, but he is wanted.
same with every other player. team usa doesn't need anyone to win this thing. there's about 100 guys deep they can pluck and win this medal

this is the mvp and league's best offensive threat we are talking about
post #42616 of 93193
Quote:
Originally Posted by TEKtheMAESTRO View Post
 

 

do u have an answer?

 

We don't "need" curry's shooting yes. But we don't need a lot of things for this team :lol 

NEW JAMAL CRISTOPHER "i Yai Yai" available now.

 

https://soundcloud.com/jamalcristopher/i-yai-yai

NEW JAMAL CRISTOPHER "i Yai Yai" available now.

 

https://soundcloud.com/jamalcristopher/i-yai-yai

post #42617 of 93193

Bet if we put Yae Yae Redick in that thang instead of Curry we would win by 30 and win gold 8o

NEW JAMAL CRISTOPHER "i Yai Yai" available now.

 

https://soundcloud.com/jamalcristopher/i-yai-yai

NEW JAMAL CRISTOPHER "i Yai Yai" available now.

 

https://soundcloud.com/jamalcristopher/i-yai-yai

post #42618 of 93193
Yeah nice debate fellas. I get where everyone is coming from. Team USA would/will dominate regardless of who goes in the end.
post #42619 of 93193
it seems like yall value currys shooting ability more so than the other pg's playmaking ability. and if u value that more then so be it. but u know he wont have a green light like he does on GS. does that have no effect on ur belief that he should be there? the very thing u want him on the team for will be handicapped

PSN: TEKtheMAESTRO || Twitter: TEKtheMAESTRO || Everything: TEKtheMAESTRO

 

PSN: TEKtheMAESTRO || Twitter: TEKtheMAESTRO || Everything: TEKtheMAESTRO

 

post #42620 of 93193
Quote:
Originally Posted by TEKtheMAESTRO View Post
 
it seems like yall value currys shooting ability more so than the other pg's playmaking ability. and if u value that more then so be it. but u know he wont have a green light like he does on GS. does that have no effect on ur belief that he should be there? the very thing u want him on the team for will be handicapped


Literally can use the same exact argument for Kyrie. Only difference is that the argument makes more sense for Kyrie since Steph's assists numbers blows Kyrie's away

BROOKLYN BORN

BRONX RAISED

HARLEM EDUCATED

 

"Blue and orange everything, clearly what I'm repping

and the pressure that come with it like I'm wearing number 7"

BROOKLYN BORN

BRONX RAISED

HARLEM EDUCATED

 

"Blue and orange everything, clearly what I'm repping

and the pressure that come with it like I'm wearing number 7"

post #42621 of 93193
Quote:
Originally Posted by TEKtheMAESTRO View Post
 
it seems like yall value currys shooting ability more so than the other pg's playmaking ability. and if u value that more then so be it. but u know he wont have a green light like he does on GS.

 

 

Uhhh yeah he will :lol

NEW JAMAL CRISTOPHER "i Yai Yai" available now.

 

https://soundcloud.com/jamalcristopher/i-yai-yai

NEW JAMAL CRISTOPHER "i Yai Yai" available now.

 

https://soundcloud.com/jamalcristopher/i-yai-yai

post #42622 of 93193
Starters:

Cp3
Curry
Bron
KD
AD

Bench:

Melo
Russ
Klay
Kyrie
Blake
PG13
Kawhi

This is likely what will be seen. I know Coach K likes to go with a True Big...so it's between Blake/Dwight/DMC/Love...maybe Dray. He's kind of new to this USA bball experience...so he might not get the fair shot. But training camp energy can do wonders. See Farried.

I don't think PG13 "deserves" a spot because of that horrific injury. But it is what it is.
Ravens, O's, Nuggets, Jazz
Ravens, O's, Nuggets, Jazz
post #42623 of 93193
Quote:
Originally Posted by DCAllAmerican View Post
 

Why not? Offensively, Kawhi is more limited than PG. Both are top notch defensively, of course nobody is on KAwhi's level there. But don't "No way" it as if it isn't an argument at all LOL

team usa. you already have lots of dude that can score and create. Kawhi d and fact that he doesnt need the ball in his hands>  what pg brings to team usa. also agreed on just because pg had a injury doesnt mean  hes a should be a shoo-in  in or deserving of a spot. i cant think like that or believe that comes in to play for any reason. . 


Edited by lakersman3000 - 1/18/16 at 11:48am
post #42624 of 93193
Steph + a shorter 3 pt line??

Bruh, he better average 10 attempts a game. And I gurantee Bron, KD, Melo will hve NO problems passing Steph the ball once he starts heating up. I wanna see him hang 70 on some tiny eruopean country.
post #42625 of 93193
Quote:
Originally Posted by shoeking2102 View Post
 

 

 

Uhhh yeah he will :lol

on a team full of superstars... the best of the best... u think curry has the green light to shoot at will? we just disagree on that point man. this isnt an exhibition and they aint about to let curry have 20 shots a night

PSN: TEKtheMAESTRO || Twitter: TEKtheMAESTRO || Everything: TEKtheMAESTRO

 

PSN: TEKtheMAESTRO || Twitter: TEKtheMAESTRO || Everything: TEKtheMAESTRO

 

post #42626 of 93193
Quote:
Originally Posted by shoeking2102 View Post

Quote:
it seems like yall value currys shooting ability more so than the other pg's playmaking ability. and if u value that more then so be it. but u know he wont have a green light like he does on GS.


Uhhh yeah he will laugh.gif

Wait why would he at the Olympics? He's not gonna be the only one who can score at will on that squad. I could see it if Kerr was the coach but that's not the case as we know laugh.gif
post #42627 of 93193
Quote:
Originally Posted by erupt107th View Post

Steph + a shorter 3 pt line??

Bruh, he better average 10 attempts a game. And I gurantee Bron, KD, Melo will hve NO problems passing Steph the ball once he starts heating up. I wanna see him hang 70 on some tiny eruopean country.

The games are only 40 minutes long, man. When Carmelo set the Team USA Olympic scoring record in 2012, he scored 37 points and hit 10/12 from three-point range (Durant has the overall record at 38). And you're asking Steph to double that? Not happening. Also, the Olympic tournament is smaller and more competitive compared to the FIBA World Cup. There aren't any tiny European nations to beat up on like that.
post #42628 of 93193

If I could trade Sasha Vujacic for Ish Smith right now I would.

BROOKLYN BORN

BRONX RAISED

HARLEM EDUCATED

 

"Blue and orange everything, clearly what I'm repping

and the pressure that come with it like I'm wearing number 7"

BROOKLYN BORN

BRONX RAISED

HARLEM EDUCATED

 

"Blue and orange everything, clearly what I'm repping

and the pressure that come with it like I'm wearing number 7"

post #42629 of 93193
Quote:
Originally Posted by Based Jesus View Post

If I could trade Sasha Vujacic for Ish Will Smith right now I would.

fixed

NY Knicks | NY Jets | NY Yankees

 

"When I die I want the Knicks/Jets to carry my casket so they can let me down one last time"

 

NY Knicks | NY Jets | NY Yankees

 

"When I die I want the Knicks/Jets to carry my casket so they can let me down one last time"

 

post #42630 of 93193
Quote:
Originally Posted by TEKtheMAESTRO View Post

Lol what? If anything he'll have more of a green light and get to spot up more since he won't have to do all the playmaking. him melo and Kd will be having 3pt shootouts out there
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Sports & Training
This thread is locked  
NikeTalk › NikeTalk Forums › The Lounge › Sports & Training › 2015-2016 NBA Regular Season - MDA to HOU - All-NBA - Harden snubbed - Anthony Davis is broke