2017/18 Philadelphia 76ers Thread: The FEDS are watching WELCOME TO THE MOMENT

Discussion in 'Sports & Training' started by stillin729, Oct 12, 2014.

  1. stillin729

    stillin729

    66,003
    21,436
    Joined
    Dec 30, 2008
    on the up!
     
    Last edited: May 18, 2016
  2. D Fly

    D Fly

    31,753
    7,855
    Joined
    Dec 9, 2006
    Yeah not much to look forward to for a while :lol:

    Seeing Noel and MCW develop this year will be semi interesting though. But outside of that..we're pretty much a lock for the lottery
     
  3. stillin729

    stillin729

    66,003
    21,436
    Joined
    Dec 30, 2008
    Maybe we see Embiid towards the 2nd half of the year
     
  4. buc em

    buc em

    21,749
    3,422
    Joined
    Apr 29, 2009
    :rofl: 2017

    Is there any pics of how fat J-Rich is now, or did he drop that weight?

    I hope Noel has a great year, we land a top three pick then trade Noel for a starting wing player and pick Towns to play alongside Embiid. Perfect fit next to eachother.
     
  5. D Fly

    D Fly

    31,753
    7,855
    Joined
    Dec 9, 2006
    Nah I wouldn't even play him this season tbh

    And idk how I'd feel about trading Noel. I'd at least wait to see how he plays with Embiid in 2015-2016
     
  6. stillin729

    stillin729

    66,003
    21,436
    Joined
    Dec 30, 2008
    I agree I wanna see Noel and Joel play together

    I think if anyone gets traded it's MCW
     
  7. champcruthik

    champcruthik

    25,255
    5,075
    Joined
    Jan 8, 2004
    If the Sixers secure a top-3 selection, Hinkie will take the BPA regardless of need. Meaning Okafor, Towns, or Mudiay. Even though the former two are bigs. He's out of the Morey mold with stockpiling assets.
     
  8. jaysfiend23

    jaysfiend23

    2,919
    151
    Joined
    Feb 26, 2008
    Hard to care about this team when the product stinks on the floor I'm interested how the combo of Noel and embiid grow, you guys got a young squad with a good cruling, I'm bummed they got rid of Thad young dude balled for us
     
  9. AgentZero

    AgentZero

    2,632
    1,584
    Joined
    May 21, 2013
    Posted this in the fantasy basketball thread, but also posting here since you guys are probably more knowledgeable on the situation:

    What are your guys' opinions on MCW's timetable and his overall outlook for this year? Recent reports say he could be out till February at the latest, which sounds extreme considering he's only being held out of non-contact drills.

    I did some more digging and found an article saying that was nonsense and that they predicted him to be back sometime in November or December. This would make him worth holding onto since my team should be solid enough to make the playoffs despite him being out a month or two and would mean I should cancel the trades I sent ASAP.
     
  10. stillin729

    stillin729

    66,003
    21,436
    Joined
    Dec 30, 2008
    I think MCW doesn't play another game in a Sixers uniform; I think they are going to trade him before he makes his return
     
    AgentZero likes this.
  11. AgentZero

    AgentZero

    2,632
    1,584
    Joined
    May 21, 2013
    Yeah I remember they were trying to shop him in the offseason. For my sake, I hope he stays in Philly where he'll be a go-to player.

    Thanks for the insight.
     
  12. ognikehead85

    ognikehead85

    3,143
    1,904
    Joined
    Sep 2, 2012
     
    dannytanner likes this.
  13. champcruthik

    champcruthik

    25,255
    5,075
    Joined
    Jan 8, 2004
    Our coach blatantly throwing games. Our star draft pick trolling on Twitter. Good season so far.
     
  14. earldagoat

    earldagoat

    8,572
    8,681
    Joined
    Feb 23, 2013
     
  15. ognikehead85

    ognikehead85

    3,143
    1,904
    Joined
    Sep 2, 2012
    Nerlens Noel, Joel Embiid, Jahlil Okafor.... Sam Hinkie sticking to his plan taking Best Player Available
     
  16. stillin729

    stillin729

    66,003
    21,436
    Joined
    Dec 30, 2008
    I def. give him that when it comes to drafting but he has struck out two years in a row :lol:

    wanted Wiggins and wanted Russell :smh:
     
  17. a mufasa

    a mufasa

    516
    61
    Joined
    Feb 13, 2013
    I cared a hell of a lot more yesterday than I do today. I'm still gonna support them. If Jah becomes Tim Duncan on offense, I'm cool with the pick. I just want the Sixers to get a playmaker within the next 12 months. I don't care where he comes from, but he better be in one of those new uniforms soon.
     
  18. stillin729

    stillin729

    66,003
    21,436
    Joined
    Dec 30, 2008
    Sixers will forever suck

    Hinkie is just collecting a big paycheck, I am now convinced
     
  19. a mufasa

    a mufasa

    516
    61
    Joined
    Feb 13, 2013
    Hinkie is driving me nuts. We can not go into the season with Caanan as our starter. I think he really sucks. I'm convinced Embiid is actually really hurt, like miss most of this next season hurt. This big man logjam is killing me. Noel, Saric, Embiid (if he plays) and now Jah. If only Jah and Noel were one person...
     
  20. br0keballer

    br0keballer

    1,781
    472
    Joined
    Mar 4, 2013
    My dude took 3 centers, two of them are international players that won't be over in years or ever see. Wtf is hinkie doing?
     
  21. ognikehead85

    ognikehead85

    3,143
    1,904
    Joined
    Sep 2, 2012
    Being Sam Hinkie
     
  22. a mufasa

    a mufasa

    516
    61
    Joined
    Feb 13, 2013
    Hinkie has to be trolling, 5 ******* big men?! Brett Brown probably somewhere wondering what he can do with his backcourt. 
     
  23. dat dude chris

    dat dude chris

    21,057
    3,524
    Joined
    Aug 22, 2011
    Hinkie needs to be banned from the NBA. This may have been our worst draft ever. Once the Lakers took Russell I knew it was gon be downhill but not like THIS :smh:
     
  24. blakep267

    blakep267

    9,456
    2,026
    Joined
    Jan 2, 2012
    Yup. I'm done with the Hinkie trust. He's still firmly in tank mode instead of slowly rebuilding mode. Platform is great but I still would've traded back with the Knicks and taken Mudiay.

    And that second round was laughable. I'm tired of these GMs who think they are some kind of mastermind that are smarter than everybody else. Chips turn is coming up next
     
  25. dennistrane

    dennistrane

    2,206
    788
    Joined
    Mar 15, 2014
    Didnt know we had a thread lol

    Anyways

    Out of 6 picks Sam takes 5 big men + Embiid,Dario,and Vasilije Micić from last years draft so 8 big men in 2 years smh

    At least we got the Lakers+Thunder+Heat 1st round picks and our own next year.
     
    Last edited: Jun 26, 2015