Air Jordan 5 Retro Grape NRG - Fresh Prince

Discussion in 'Jordan Brand' started by ARK, May 18, 2018.

  1. jaysfordays9

    jaysfordays9

    1,532
    1,590
    Joined
    Mar 17, 2013
    With all those son of mars and bs hybrids I would have hit up 2 stores in the mall and had 2 lace locks for the free back in the day. Now I scavenge certain things before I sell shoes
     
  2. ekhunter

    ekhunter

    1,325
    553
    Joined
    Mar 17, 2011
    they r only 10 bux man! ^^^^^^
     
  3. KanyIZZY

    KanyIZZY formerly j o 19

    11,293
    18,915
    Joined
    Oct 2, 2004
    I don't remember the 06's having paint chipping issues though... or I just got lucky with how I wore them. Same thing with my Fire Red V's from the summer before.. The toe cap is giving me issues but the shoe is in decent shape otherwise.
     
  4. KanyIZZY

    KanyIZZY formerly j o 19

    11,293
    18,915
    Joined
    Oct 2, 2004
    Damn that tutorial made it look soooo easy. I'm not into customs but I'm really tempted here. Do these fit like Metallic V's from 2016? I'd like to know in case I change my mind and end up getting a pair.
     
    tezz016gmail and atdizzle like this.
  5. atdizzle

    atdizzle

    7,922
    5,789
    Joined
    Nov 18, 2014
    dude just simply punched holes. didnt even need to do shaping with the exacto etc. made it look super simple....im tempted to cop a pair and do it now lol
     
    KanyIZZY likes this.
  6. jordanhead718212

    jordanhead718212

    9,666
    6,149
    Joined
    Jul 1, 2008
    I'm tempted too :smh:
     
    tezz016gmail and KanyIZZY like this.
  7. KanyIZZY

    KanyIZZY formerly j o 19

    11,293
    18,915
    Joined
    Oct 2, 2004

    That's what got me.. the simplicity of just stamping it and done. :lol:
     
    atdizzle likes this.
  8. atdizzle

    atdizzle

    7,922
    5,789
    Joined
    Nov 18, 2014
    me too man. i thought it was gonna be more complicated with neccessary touchups etc. i dont trust myself to have a steady hand while shaping laceholes with an exacto. some are gonna come out janked :rofl:
    i might cop a 10.5 off goat and try, depending on what prices lookin like.
     
    blazed4dayz619 and KanyIZZY like this.
  9. da hen

    da hen

    4,557
    2,904
    Joined
    May 1, 2002
    Told my wife that I plan to pursue this shoe mod since she already has all necessary tools, got the classic married eye roll.

    Will bite once my size 14 nears $210ish.
     
    Last edited: Oct 9, 2018
  10. ekhunter

    ekhunter

    1,325
    553
    Joined
    Mar 17, 2011
    it is easy, a 2yr old could do it without messing up. LIke nike says JUST DO IT!!! :wink:
     
  11. KanyIZZY

    KanyIZZY formerly j o 19

    11,293
    18,915
    Joined
    Oct 2, 2004
    Tempted.


    tenor.gif
     
  12. jaysfordays9

    jaysfordays9

    1,532
    1,590
    Joined
    Mar 17, 2013
    I would have bought another 8.5 just because, punch the holes and see what trades I could get
     
  13. kcjordanhead78

    kcjordanhead78

    419
    639
    Joined
    Aug 16, 2012
    Stockx pair just arrived. Will just rock in it's natural state...


    20181012_071045.jpg
    It does look like dude may have took a step or two... 20181012_071135.jpg
     
    blazed4dayz619 and 888sneakerst like this.
  14. da hen

    da hen

    4,557
    2,904
    Joined
    May 1, 2002
    not necessarily, I've had many pairs shipped from the source looking like that.
     
  15. jordanhead718212

    jordanhead718212

    9,666
    6,149
    Joined
    Jul 1, 2008
    Yeah fact...i'm on vacation in London right now and I went to Niketown. They have em on display and they're odee creased. The leather is soft tho, better than the 13 pair.
     
  16. BigDom45

    BigDom45

    338
    1,500
    Joined
    Jun 7, 2018
    Wifey: You not gonna put laces in em
    Me: Babe they came like that. That's how FP wore em
    Wifey: Well looks like they're missing something.
    Me: It's good to be different sometimes. 20181013_163710.jpg IMG_20181013_161908_082.jpg
     
  17. Mr.Champagne

    Mr.Champagne

    15
    29
    Joined
    Apr 10, 2013
    556EC1F9-3787-44B3-8824-9485BBFD6958.jpeg Went to work and laced them up today.
     
  18. luismendoza13

    luismendoza13

    63
    37
    Joined
    Oct 5, 2015
    I know this is a minor detail, and if you put laces in them by poking holes, then you won’t see this minor detail...

    But I hate that it says “West Philadelphia” Lol. Is there anyway to take that out? Minor detail but I don’t like that it says that.
     
  19. vinsanity

    vinsanity

    2,136
    240
    Joined
    Sep 30, 2000
    Any1 know where the matching shirt for these might still be available??...PM me thanks
     
  20. jordman23

    jordman23

    2,125
    1,888
    Joined
    Jan 5, 2004
    Once the laces go in, dope shoe for sure.

    Glad this poking holes process isnt so bad.
     
  21. 1c3m4m

    1c3m4m

    10,293
    3,825
    Joined
    Oct 1, 2006
    1A779441-46C0-4651-A58D-626677AEAA3B.jpeg 797057E7-C67F-49A6-ACD0-84FF61E69E7A.jpeg A6A29875-FB40-47CC-AEE4-882E014DA016.jpeg Comparisons
    Leather is def. softer, fatter tongue, little more purple, doesnt feel as stiff, still contemplating putting laces in em or rocking em how they came

    BBE53046-151C-4549-94E8-7BE575DB1770.jpeg
     
  22. Ritchie X Rich

    Ritchie X Rich

    2,677
    1,427
    Joined
    Jan 6, 2013
    A friend of mine (with wide feet) popped off the stitching thread of the tongue cover by accident because he was trying to squeeze his foot into the shoe lol. I guess surgery is needed to put holes and laces in since the stitching popped off lol
     
  23. 888sneakerst

    888sneakerst

    1,247
    1,642
    Joined
    Dec 12, 2013
    Thanks for the comparison pics.

    Try without laces first because you can always do the holes later if you want, but once you put the holes in, you can't go back. I've been wearing as is and they are great. They fit pretty firm. Could be tough for people with wider feet.
     
    1c3m4m likes this.
  24. ARK

    ARK

    6,503
    6,224
    Joined
    Dec 27, 2012
    They were hard for me to get on as it jams my foot into the tongue to do so. Im definitely cutting and lacing.