Jumpman or Silhouette Man? pix

Status
Not open for further replies.
36
10
Joined Sep 10, 2002
Who knew what the Jumpman was called before it was a Jumpman not me but any guesses? It was called Silhouette Man. This is shown on page 94 in the latest issue of the Sole Collector magazine. If u look at the edge of the poster of MJ with Bugs it says Air Jordan and Silhouette Man are trademarks of nike,inc 1992. Wow I didn't know this how many of u out there knew this. I sure didn't If some one could post the pix that would be great thanx


 
347
10
Joined Mar 14, 2004
I do remember if I knew that or not great information. :D

Duval County
RIP SSG Jeffery Walker
RIP Charles A. Smith
RIP SPC James Lee Adair
 
2,479
10
Joined Mar 14, 2001
edit*
The reason why it's called Silhouette because the symbol is actually MJ doing a Silhouette pose. Many people (myself included) used to think he was in the middle of a dunk.

My bad for the Ether earlier.














10 and half in my Air Force One, gimme 2 purr- Murphy Lee

OG NT member since March 15th 2001 with enough grapefruit to use government
 
1,760
10
Joined Dec 4, 2006
i never knew that... it sounds funny haha
(|TEAM JAYS|)
A.J. Burnett--Roy Halladay--Troy Glaus--Aaron Hill--Lyle Overbay--Alex Rios--Vernon Wells--Frank Thomas​
 
175
10
Joined Aug 29, 2007
silhouette man??? soundz like a wack superhero... glad they changed that.
KaLl Me S.s. JoRdAn... I gOt JaYz On DeCk.
 
5,821
392
Joined Jan 30, 2007
Quote:[hr][/hr]silhouette man??? soundz like a wack superhero...[hr][/hr]
:lol:
TN*113*OUT*CP
My style is impetuous. My defense is inpregnable.And I'm just ferocious. I want to eat his children.​
 

SlamShut

formerly cement greyman
4,227
3,614
Joined Jul 10, 2005
In elementry school we called it a "Flight Man.":::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Hatred is the coward's revenge for being intimidated.​
 
164
10
Joined Aug 19, 2005
Great infomation my man
hr]
TEAMlateNIGHT
>WE NEVER SLEEP<​
Underground king effecting the masses

TEAM CLEVELAND​
The City's Missing piece
 
660
10
Joined Apr 20, 2007
I peeped that too,the 1 with Nas on the cover,when I saw it I was like,"oh @#%$,word?!?"lmao,good post tho............
You know you just read my sig,right?!?
 
6,003
693
Joined Dec 30, 2006
Learned Something new, neat info
TeaM​
GEORGIA SOLE
DEDICATION IS KEY Member #25- DWalk31
DeKalb County​
 
1,561
11
Joined Mar 18, 2007
I started collecting in the period of time when it is called JUMPMAN, and it is still called JUMPMAN.
Well, if that info is true, nice and thanks! :D
Indohan
 

SlamShut

formerly cement greyman
4,227
3,614
Joined Jul 10, 2005
Quote:[hr][/hr]cement greyman... yall kalled him flight man?? thatz krazy my dude. betta than silhouette man tho.:[hr][/hr]
ed when the IV's first came out having "Flight" written under the jumpman alot of kids just called it a "flightman."


It was the 6th grade...what did we know? :lol:
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Hatred is the coward's revenge for being intimidated.​
 
2,427
130
Joined May 29, 2006
wow, glad they changed it, it sounds weird. I never knew that. Thanks for the info.

Quote:[hr][/hr]We know already[hr][/hr]
:smh:
TeaM
GEORGIA SOLE
<Do THe RiGHT THiNG> Member #1- ICeMaN
Refs: Khalfani, rycerocket712, mneezy1, sickickz23​
 
1,559
170
Joined Jul 31, 2005
I thought this post was gonna ask sumn else....



I was ready to yell out " 'NIKE AIR' HANDS DOWN" lol

good find tho
EMAIL:jaekilla23@tmail.com
AIM: ja3killa23
MYSPACE HYPEBEAST DISS
*DESEPTAKONS*
*TEAM HEAD SPINNAS*
 
400
10
Joined Nov 22, 2002
When did the Jumpman name take effect? I'm guessing 97 when JB was concieved and they gave a new name to the patent or something.
+ L A R K V I L L E +​
MySpace
TEAM DENVER NUGGETS
ICETOWN​
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom