B.G. Appreciation

Discussion in 'Music' started by maximus meridius, Nov 27, 2016.

  1. maximus meridius

    maximus meridius

    33,198
    12,246
    Joined
    Jan 3, 2010
    Time to appreciate was one of the OG young prodigy street rappers. One of the best street tales/real life stories/spoke for the real N's rappers.





     
  2. xcellz

    xcellz

    972
    320
    Joined
    Apr 26, 2013


    Realest dude since soulja slim
     
  3. Peep Game

    Peep Game

    80,189
    18,742
    Joined
    Jun 2, 2011
    B.G. and Juve always flip flopped as far as whose my fave was, but I'll say from his first album up until Life After Cash Money, B.G.'s flow was A1. I still listened to him afterwards, but his voice just didn't sound the same. Much appreciated though
     
  4. law3001

    law3001

    11,569
    5,388
    Joined
    Aug 18, 2007
    He went on a run once Life After Cash Money dropped.

    The Heart of the Streetz Vol.1 and 2 were :smokin
     
  5. untouchable jc

    untouchable jc

    2,046
    82
    Joined
    Apr 2, 2005
    That dude's a dopehead now
     
  6. law3001

    law3001

    11,569
    5,388
    Joined
    Aug 18, 2007
    He doing a 14 year bid, probably gonna clean up
     
  7. headdetective

    headdetective

    6,323
    7,952
    Joined
    Mar 30, 2001
    BG always appreciates :pimp:
     
  8. Hahahaha

    Hahahaha formerly ballerific703

    33,799
    7,453
    Joined
    Dec 15, 2004
    Yeah, his joints after Cash Money were hard. Livin' Legend was my ****.



    I always liked "Checkmate" but most people ain't mess with that one. "Cash Money Is An Army" came up on shuffle a few days ago and just had the dookie face on the whole time.
     
  9. mamazboi125

    mamazboi125

    501
    49
    Joined
    May 9, 2006
    Much appreciated...

    Always loved his verse...







     
    Last edited: Nov 27, 2016
    Hahahaha likes this.
  10. dat dude chris

    dat dude chris

    19,494
    2,510
    Joined
    Aug 22, 2011
    Yall know his son raps with Curren$y
     
  11. maximus meridius

    maximus meridius

    33,198
    12,246
    Joined
    Jan 3, 2010
    This had me thinking he was gonna make a comeback. He was already looked at as a OG and he was only 25 or 26 at the time.

     
    Last edited: Nov 27, 2016
  12. law3001

    law3001

    11,569
    5,388
    Joined
    Aug 18, 2007
    Baby B Gizzle :lol:
     
  13. toneloc2002

    toneloc2002

    614
    330
    Joined
    Sep 13, 2013


    Chopper City in the Ghetto maybe the best Cash Money album IMO!
     
  14. law3001

    law3001

    11,569
    5,388
    Joined
    Aug 18, 2007
    Any chance he can get parole early? He got any appeals pending?
     
  15. dat dude chris

    dat dude chris

    19,494
    2,510
    Joined
    Aug 22, 2011
    Lol never really listened to him besides his features with Curren$y but he cool. Heres 2 of his mixtapes...




     
  16. numbah1grimey

    numbah1grimey

    5,119
    1,627
    Joined
    Jan 8, 2003
    The young "prodigy" eh? :pimp:

    B.G. Is in top 5! Regardless of region. The hardest dude ever to rhyme at 15/16 years old :pimp:


     
    mamazboi125 likes this.
  17. numbah1grimey

    numbah1grimey

    5,119
    1,627
    Joined
    Jan 8, 2003
    "Disrespect us if you want, we bang for feedback!"
     
  18. xcellz

    xcellz

    972
    320
    Joined
    Apr 26, 2013
    I was going to post that lol he clearly outshined P on that
     
  19. law3001

    law3001

    11,569
    5,388
    Joined
    Aug 18, 2007
    That what I love about certain down south rappers. They aren't the greatest Lyricist, but god damn they can RAP they *** off.

    Game spitting
     
  20. Hahahaha

    Hahahaha formerly ballerific703

    33,799
    7,453
    Joined
    Dec 15, 2004
    I think he got like 9 years or something, he should be out in a couple years. Seen a recent pic of him on IG a few weeks ago.


    Wildest **** about BG is that he was Wayne's age the whole time. Everyone thought he was so much older. I know him and Turk were HEAVY on heroin.


    I thought BG's brother Hakim was dope too. Thought he was gonna make some noise.


    I don't want to hear BG or Juvenile's son rapping. I seen both of them and I'm good.


    About to upload "Checkmate" to my phone now.
     
    Last edited: Nov 27, 2016